IKEA satser stort på hyttemarkedet

Her får du en liten omvisning av varehussjef Jens Listrup - dagen før åpningen.

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

– I Hedmark og Oppland er det 82.000 hytter, og hyttefolket bruker i snitt 17.000 kroner hver i oppussing hvert år. Da er det naturlig for oss å rette et spesielt fokus mot det markedet, Jens Listrup.

DEL

Varehussjefen er fornøyd med spesialtilpasningene som er gjort ved IKEA Ringsaker. Blant annet er det en egen hytteavdeling.

– Vi har hentet inspirasjon fra en typisk hytte på 50–70 kvadratmeter. Det som er typisk for hyttene er behovet for multifunksjonalitet og fleksibilitet. I påsken og andre høytider skal kanskje hele familien på besøk. Da er det greit å ha møbler som kan brukes til flere ting, alt fra lagring og aktiviteter til en sofa som kan gjøres om til seng, sier Listrup.

Les også! RB sender Ikea-åpningen direkte

Bod og garasje

Noe Ikea også har lagt merke til lokalt, er behovet for lagringsplass.

– Mange har garasjer og boder med mye ting i, men lite system. Derfor presenterer vi løsninger for det i varehuset. Det har vi ingen andre steder.

Klubb og duppe?

Også i restauranten kan det bli åpnet for lokale tilpasninger etter hvert.

– Vi starter med det vanlige nasjonale og internasjonale utvalget, men på sikt kan det bli aktuelt å utvide med lokale retter. Klubb og duppe kan for eksempel være en mulighet, sier restaurantsjef Petter Ellingsen.

Artikkeltags